Att göra egna axeldetaljer


1. Jag använde mig av filttyg.
Klipp ut tyget i den form som du vill ha.


2. Sedan är det bara att börja sy, välj de som du själv vill ha, pärlor, paljeter, stora, små. Det är bara blanda och pröva sig fram.


3. Klipp till friselinoch stryck på (se till att limsidan är emot tyget när du strycker).
Friselinet stärker så att tyget inte blir så sladrigt, tänk på att ha något tyg i mellan när du strycker.


4. Sy fast på tröja/klänning.

Här har ni en liten förklaring på hur jag har gjort mina axeldekorationer, hoppas att ni ska förstå. Samma sak gäller om du vill göra ett halsband.

Nicki

Kommentarer
Postat av: andi

oh va kul, dags för mig och börja pyssla nu:) tack så mycket

2009-11-09 @ 11:34:00
URL: http://andiibandii.blogg.se/
Postat av: Hanna

Vad pysslig du är det blev ju skitfint!

2009-11-11 @ 09:59:28
URL: http://hannakallstrom.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0