Hundraåringen



Under sommaren passar jag på att läsa en hel del böcker (som att jag inte läser nog annars, haha), så skönt att lägga sig i solen eller sängen med en bok som inte är kurslitteratur där hjärnan måste vara allert till 100%. Nu till saken kanske, fick låna den här boken av mamma som hon fått i sommarpresent. Ingen bok jag skulle ha valt själv eller första handsval att läsa kanske, men efter första sidan var hag fast. Rolig som bara den, välskriven och svår att lägga ifrån sig. Så läs den!

"...en dag bär det sig inte bättre än att det är dags för honom att fylla tresiffrigt. Pompa och ståt väntar, med kommunalråd och lokaltidning på plats. Ett spektakel så oönskat av Allan att han i stället kliver ut genom fönstret. Därmed är han på rymmen från sitt eget födelsedagskalas. I hast råkar Allan få med sig en väska som han bara skulle vakta ett slag och strax har han både tjuvar och poliser efter sig."

Nicki

Kommentarer
Postat av: Sarah

Den står också på min "att läsa lista" både mamma och syrran har läst den ^^ Men först blir det Erland Loe!

2011-07-09 @ 11:17:32
URL: http://tana94.blogg.se/
Postat av: Sandra

Tack :)

Den boken är grym!

2011-07-10 @ 08:51:22
URL: http://sandraevaldsson.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0