superkladdiga chokladmuffins



Mycket bakande just nu, men de är ju så kul speciellt när man har någon/några att bjuda. Tänkte dela med mig av receptet på de goda superkladdiga chokladmuffinsarna jag bjöd på i lördags. Gott att servera med glass och färska bär.

Du behöver:
4 ägg
5 dl Socker
200g Smör
1 msk Vaniljsocker
2 krm Salt
8 msk Kakao
4 dl Vetemjöl
2 tsk Bakpulver


Gör så här:
1. Sätt ugnen på 200°C
2. Vispa ägg och socker poröst.
3. Smält smöret.
4. Blanda i alla torra ingredienser, tillsätt det smälta smöret och vispa till en jämn smet (smeten blir ganska trögflytande).
5. Skeda upp rejält med smet i stora muffinsformar (a´la amerikanska mått).
6. Grädda i mitten av ugnen 10-12 min, stäng av ugnen och låt stå i eftervärme ca 3 min. Även fast de inte ser ut som de kanske är riktigt klara ska du ändå inte låta dem gräddas mer.
7. Låt svalna och servera gärna med vaniljglass och färska bär.

Lycka till och hoppas att ni gillar receptet!

Kommentarer
Postat av: Ida

Mums!

2012-03-27 @ 21:57:01
URL: http://idasivertsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0