Yoghurtglass

 
I helgen lånade jag och Emma en glassmaskin och testade att göra egen yoghurtglass. Eftersom vi inte hittade något speciellt recept som vi gillade så bestämmde vi oss bara för att testa oss fram och kanske var det tur för det blev så himla gott!
 
5 dl naturell yoghurt (låt yoghurten stå och rinna av i ett kaffefilter i några timmar).
1 dl florsocker
lite vaniljsocker (efter smak)
Toppa glassen med det du känner för, jag tog mango, jordgubbar och kokos.
 
Låt den stå i glassmaskinen i ca 20 minuter eller tills glassen känns bra i konsistensen (kan variera beroende på glassmaskin).

Kommentarer
Postat av: Amanda

Mums!

Svar: det var det verkligen :)
Annica

2013-05-13 @ 21:19:28
URL: http://aochmflyttarin.blogg.se
Postat av: Karin O

Ser ju jättegott ut:)

Svar: det var verkligen supergott och fräsht :)
Annica

2013-05-14 @ 06:37:21
URL: http://kakansemlanoliven.se/
Postat av: Emma

Nu blev jag sugen igen ;)

Svar: jag med! Hahah kanske en ny sats snart ;)
Annica

2013-05-14 @ 15:16:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0