Deal Closer

 
Nyårs desserten som jag äntligen fick möjlighet att testa att göra, en favorit från New York och som syster och jag åt på min "födelsedagsmiddag" i New York. Standard Grills Deal closer. Sugna på att testa? (Jag delade receptet i tre) så ser ni receptet nedan. 
 
8 personer
Du behöver: 
600g Valrhina choklad
115g smör
5,7dl grädde
1 tsk vaniljsocker
8 äggvitor och 8 äggulor
1/4 tsk salt
1 nypa vinsyra
1,2 dl socker
 
Gör så här: 
1. Vispa grädden och vaniljsockret så att det blir toppigt. 
2. Vispa äggvitorna med salt och vinsyra, när det är skummigt tillsätter du sockret långsamt medans du vipsar på hög hastighet. Vispa till du kan vända bunken upp och ner. 
3. Smält chokladen och smöret i en skål och ställ åt sidan. 
4. Rör ner äggulorna i chokladen och vänd sedan ner chokladen i äggvitorna. 
5. Sist vänder du ner grädden. 
6. Ställ i kylskået tills den är kall och fast. 
7. Vispa grädde, riv choklad och dekorera med. Strö över flingsalt över chokladmoussen. 

Lycka till!

 


Kommentarer
Postat av:

nej de där ser FÖR gott ut!

Svar: Det är det verkligen också! :)
Nicki

2014-01-11 @ 05:28:36
URL: http://xolizzie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0