Energibars

 
Testade att göra energibars, riktigt enkelt och gott blev det. Perfekta att ha som litet mellanmål på jobbet eller innan man ska förbi gymet. Vill ni testa så hittar ni receptet här nedan.
 
Ingredienser
1 dl havregryn
2 dl solroskärnor
1 dl torkade aprikoser
2 äggvitor
Kokos efter smak
eventuellt lite Honung eller sirap.
Kakao
 
Gör så här:
- Sätt ugnen på 175°C
- Skär de torkade aprikoserna i små bitar och blanda ihop med resten av ingredienserna (förutom kakaon).
- Forma till en längd ca 1 cm hög på en plåt med bakplåtspapper.
- När du har hälften kvar eller mindre/mer siktar du ner lite kakao och blandar om, forma sedan längder på plåten.
- Grädda långt ner i ugnen ca 15 min.
- Låt svalna lite och skär sedan i bitar.
- Förvaras i kyllskåp.

Kommentarer
Postat av: Jennifer

Hej! Vill du ha 50 foton framkallade helt gratis? Det enda du behöver göra är att kommentera din mailadress i mitt senaste inlägg, så skickar jag en inbjudan till dig via Photobox :-)

Btw, det där måste jag prova! Såg riktigt gott ut.

2013-01-10 @ 16:19:44
URL: http://jenniferl.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0