GI lasange

 
Varför inte starta upp den nya veckan med ett litet middagstips. Superlätt att göra och så gott. Inte för att jag går på någon diet eller följer någon utan jag äter det jag tycker är gott och det är just vad det här är, gott!
 
GI- lasange
Du behöver:
400g nötfärs
1 gul lök
2 st vitlöksklyftor
400g krossade tomate
2 msk tomatpuré
2 st grönsaksbuljongtärningar
1 krm Svartpeppar (eller efter smak).
500g Keso grillad paprika
Fulkornslasangeplattor
Riven ost
 
Gör så här:
1. Sätt ugnen på 225°C, skala ch hacka lök och vitlöken.
2. Bryn färsen och lök i smör/olja i en stekpanna, rör i krossadetomater, tomatpuré, smulade buljontärningar och svartpeppar.
3. Låt såsen koka upp.
4. Rör i keson.
5. Varva sås och lasangeplattor i en ugnssäkerform.
6. Strö över osten.
7. Grädda i mitten av ugnen i ca 30min.
 
 
Lycka till!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0