Mojitonad

 
Älskar lemonad och under sommaren brukar det alltid bli att jag gör vanlig citronlemonad och jordgubbslemonaden. Efter jordgubbslemonaden blev jag sugen på att testa något nytt så exprimenterade lite och så blev det en härligt god mojito lemonad -mojitonad!
 
Du behöver:
2,5 dl socker
2,5 dl vatten
6 limefrukoter
1,5 liter vatten
1 kruka mynta
 
Gör så här:
1. Häll sockret och 2,5 dl vatten i en kastrul och låt sockret smälta ordentligt. 
2. Pressa limefrukterna så du får ut all fruktsaft.
3. Häll upp fruktsaften och sockerlagen i en tillbringare och tillsätt sedan 1,5 liter vatten. 
4. Plocka av myntabladen och lägg ner i tillbringaren, rör om ordentligt och ställ sedan i kylen i några timmar. 
5. Servera iskall med massor av is och dekorerar eventuellt med mynta och lime. 
 

Kommentarer
Postat av: MAYAS VÄRLD - livsstil & mode

Åh vad gott det lät! Jag som älskar mojitos måste testa, tack för tipset!

Svar: Det var så lite så ;) testa, verkligen supergott :)
Nicki

2014-08-10 @ 11:47:12
URL: http://www.mayasvarld.blogg.se
Postat av: Ida

Låter supergott, måste testa!

Svar: Gör det!! Verkligen supergott!!
Nicki

2014-08-12 @ 00:23:39
URL: http://sincerelyida.blogg.se/
Postat av: Emma

Suuugen jag blev nu☺️

Svar: Haha jag med ☺️
Nicki

2014-08-12 @ 11:07:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0