N y p o n s o p p a

 
Såg en bild på blogg.se starsida och blev så sugen på nyponsoppa, klickade in och tittade på de härliga bilderna ( se här) och bestämde att imorgon går jag och köper nyponsoppa... Men så fick jag syn på receptet, nypon, vatten och socker. Då kände jag mig bara tvungen att testa att göra egen och satan i gata så gott!
Du behöver
4 dl nypon
1 liter vatten
1 dl socker
 
Gör så här
1. Koka vattnet och nyponen i ca 15 minuter. 
2. Mixa ihop och sila igenom en finmaskig sil. 
3. Tillsätt sockret och koka upp, sen är den klar att servera varm (görna med vaniljglass!). 
 

Kommentarer
Postat av: Sandra Lundin

SÅÅ kul att du testade det :D Riktigt fina bilder med ju. Alltså nu blev jag nästan sugen på att göra det igen bara för det :P

Svar: Tack fina du! Var verkligen super gott :)
Nicki

2014-11-08 @ 09:01:43
URL: http://atilio.blogg.se/
Postat av: jessica sofie

flashback till min barndom, mums vad gott!

Svar: Visst är det och så himla gott!
Nicki

2014-11-10 @ 12:08:31
URL: http://jessicasofiemichelle.blo.gg/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0