matmuffins

 
För nån vecka sen bakade jag de här matmuffinsarna. Blev supergoda och går ju att variera i oändligheter beroende på vad man väljer att ha i. Gjorde i alla fall två olika, en med kalkon och ost och den andra med tomater, salami och ruccola.
Du behöver
4 dl vetemjöl
1 dl grahamsmjöl
2 tsk bakpulver
0,5 tsk salt
3 ägg
0,5 dl olivolja
2 dl matlagningsyoghurt
 
Fyllning 1: 
Salami
tomat
roccula
Ost
 
Fyllning 2: 
Kalkon
ost
 
Gör så här: 
1. Sätt ugnen på 200°C
2. Blanda ihop äggen, matlagningsyoghurten och olivoljan. 
3. Blanda sedan i de torra ingredienserna. 
4. Fyll myffinsformarna och gör ett håll i mitten, fyll med önskat innehåll. 
5. Vik över degen över fyllningen och strö över ost.
6. Grädda i mitten av ugnen i ca 20-30 minuter, till de fått en härlig gyllenefärg. 

Kommentarer
Postat av: Beautybyvannii

Det där såg jättegott ut! Finns recept på dem någonstans? :)

Svar: Kul att du gillar. Här nedan har du receptet jag utgick ifrån:

Muffins: 4 dl vetemjöl1 dl grahamsmjöl2 tsk bakpulver0,5 tsk salt3 ägg0,5 dl olivolja2 dl matlagningsyoghurtVälj sedan vad du vill ha i dem, ex. skinka, salami, tomat... toppa med ost!200°C i ca 20-30 minuter, ta ut när de har fått fin gyllenefärg.
Nicki

2015-02-28 @ 20:27:27
URL: http://beautybyvannii.blogg.se/
Postat av: Beautybyvannii

Oj, vad pinsamt! Du har ju skrivit ut receptet i inlägget?! Jag skyller på att jag inte har mina glasögon på! :P Tack för svaret! Jag ska nog ta och pröva för det så gott och smidigt ut! :)

Svar: Haha nej då! Jag skrev it receptet i inlägget nu, tänkte eftersom du fråga!! Lycka till och hoppas du får en härlig söndag!
Nicki

2015-02-28 @ 22:26:18
URL: http://beautybyvannii.blogg.se/
Postat av: Beautybyvannii

Haha jaha, vilken tur! Jag som själv brukar ogilla när folk ställer frågor på sådant som man skrivit om i inlägget liksom :P Tack detsamma! :)

2015-03-01 @ 20:34:54
URL: http://beautybyvannii.blogg.se/
Postat av: Robex Lundgren

mums

Svar: Det var de :)
Nicki

2015-03-02 @ 09:45:03
URL: http://ghgumman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0