Småkakor

Du behöver
2 1/2 dl vetemjöl
1 dl Syrensocker (+ syrensocker att rulla i).
1 msk vaniljpulver
1/2 tsk bakpulver
120 g smör
 
Gör så här
1. Blanda alla ingredienserna i en skål. Är degen för torr, tillsätt lite mer smör, är degen för blöt, tillsätt lite mer mjöl.
2. Låt vila i kylen i 30 minuter.
3. Sätt ugnen på 175 grader.
4. Dela degen i två rullar, rulla dessa i lite syrensocker och skär varje rulle i cirka 15 bitar. Lägg kakorna på en bakplåtsklädd plåt och grädda i 10-12 minuter.
 
Se recept här och på lavendelsocker här
 
Igår bakade jag kakor av syrensockret som jag och syster gjorde för ett tag sedan och så fick det även bli en sats lavendelkakor eftersom jag hade lavendelsocker kvar. Åh så gott det är med småkakor och det är vekligen inte ofta som jag bakar de.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0