Lavendelkakor

2 1/2 dl vetemjöl
1/2 dl lavendelsocker (eller 1/2 dl socker och 1 tsk torkad lavendel)
1 msk vaniljpulver
1/2 tsk bakpulver
120 g smör

Blanda alla ingredienserna i en skål. Är degen för torr, tillsätt lite mer smör, är degen för blöt, tillsätt lite mer mjöl. Låt vila i kylen i 30 minuter. Sätt ugnen på 175 grader. Dela degen i två rullar, rulla dessa i lite lavendelsocker och skär varje rulle i cirka 15 bitar. Lägg kakorna på en bakplåtsklädd ugn och grädda i 10-12 minuter.


Mitt pysslande idag blev att jag prövade att baka lavendelakakor utav mitt lavendelsocker som jag gjort tidigare och oj så goda de blev. Lätta att göra och smaskiga, sånt gillas.



Kommentarer
Postat av: Sara Ekman

mums :)

Svar: riktigt mumsigt :)
Annica

2012-08-25 @ 11:17:27
URL: http://aamaziing.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0