Nyttiga Brownies

 
Igår när man var lite ledig passade jag på att baka. Vad jag har saknat det! Den här gången testade jag något helt nytt som jag velat testa länge, nyttiga brownies. Ingen ugn, bara mixer och så slickepott, enkelt och ruskigt gott.
Du behöver
1 dl pumpafrön (eller nötter)
1 dl urkärnade dadlar
1/2 dl kakao
1/2 - 1 dl mjölk
 
Frosting
1 avokado
3 msk honung
1 msk kokosolja
3 msk kakao

Gör så här
1. Mixa pumpafröna (nötterna).
2. Tillsätt dadlarna, kakaon och häll ner mjölken succesivt och mixa tills du får en fin smet.
3. Fördela smeten i en form och ställ in i kylen medan du gör frostingen.
4. Mixa avokado, honung, kokosolja och kakao till en slät smet.
5. Lägg frostingen över "nötlagret" och ställ in i frysen ett litet tag tills det går att skära kakan i bitar.


Kommentarer
Postat av: Amanda

Mm, det ser supergott ut!

Svar: De är ju inte som riktiga brownies, men riktigt goda ändå! :)
Annica

2013-05-10 @ 18:37:52
URL: http://alotlikeme.blogg.se
Postat av: lisa

Bakade dom igår! Blev inte lika snygga som dina men så goda! Smakar ännu bättre när man vet att de är nyttiga :)

Svar: Va roligt att du testa! Eller hur, då kan man ju till och med ta en extra :)
Annica

2013-05-16 @ 15:37:32
URL: http://smultronarsmajordgubbar.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0